Dag zambia en welkom weer in Botswana

14 november 2017 - Kasane, Botswana

10 november
Rustig ingepakt en ontbeten.
Lekker een warme douche en daarna betalen.
Op naar Monze  of Livingstone, we gaan het zien en beslissen ter hoogte van Monze.
Lusaka wat een stad. Pfffff veilig er door heen kunnen rijden.wel opgelet op de verdekt op gestelde lasercontrole.
Lusake wat vinden wij er van?
Groot, druk en heel vies,
Grote vuilnisbelten met daarop spelende kinderen op blote voeten.😠
Eindelijk door die drukke stad heen en op weg naar???
Bijzonder is toch weer om bijvoorbeeld een bakkie met achterop  een doodkist te zien vervoeren. We kwamen ze wel drie keer tegen. Wij denken dat de dode afscheid neemt van familie en vrienden in plaats dat familie en vrienden naar het afscheid komen. De doodskist stond alleen vast met een paar touwtjes😛
We kwamen een Tol poort tegen die het wel deed 😜 en de vraag was of wij de road tax aan de grens hadden betaald. Ja zeiden wij. Mag ik het zien vroeg hij. Ja hoor en ik was al op weg om onze papieren te pakken en toen mochten we in eens door rijden.😊
We zagen ook weer een net aangereden koe langs de weg dus het blijft oppassen geblazen.
Er werd veel houtskool verkocht langs de weg.
En we zagen weer heel veel armoede.
We waren al rond 12 uur bij Monze. Dus wat te doen? De camping stelde niet veel voor en de vorige keer stonden  we daar met z'n tweeen. Dus besloten we om door te rijden naar Livingstone, een camping aan de Zambezi rivier met een Zwembad. Dus there we go.
Rond 17 uur kwamen we aan bij zambezi waterfront camping. Bleek dat er nog net 1 plekje was. Dus neer zetten die handel en morgen gaan de meesten weer weg.
Gauw wat eten gekookt en zo lekker slapen.

11 november
Foto's geupload  zoals jullie hebben kunnen zien.
Verder niets gedaan 😀 heerlijk.
Even 1 dag niet in de auto zitten en rijden.
We hebben al bijna 4000 km gereden.
Een gesprek gehad met een Portoricaan. Gaat 21 dagen lang met een duits sprekende groep mee terwijl hij zelf slecht duits spreekt🤔😂😂😂

12 november
Karel zat weer onder de mierenbeten en vannacht hadden we wel 20 muggen in de tent.😠 we hebben de hele dag de tent dicht gehad dus hoe ze binnen zijn gekomen is een raadsel. Maar Karel smaakt heel zoet want de muggen zijn gek op hem
Weer een bakkie gedaan aan de oever van de Zambezi en daarna naar Shoprite.
 Een paar boodschappen gedaan. Getracht de gasfles te laten vullen maar helaas het apparaat was stuk en die midden in de stad ook. Dus dat gaan we maar doen in Kasane.
Nu heerlijk aan het zwembad.
Bij het zwembad gelachen om de apen die in het rond springen en lopen. We hebben daar een filmpje van gemaakt.
Net lekker gegeten in het restaurant en met de regen terug naar de auto.
Bericht van Folkert Marlous en Simone. Ze hebben het naar hun zin en hebben al veel gezien.
Overmorgen gaan we ze zien en spreken.
Nou het bleef niet alleen regenen het ging ook nog eens onweren en niet zo zuinig ook. Dus wat te doen?🤔 we staan midden tussen de bomen. Het regende en onweerde ⚡️⚡️⚡️⚡️🌧🌧🌧🌧🌧zo hard dat we in de auto zijn gaan zitten. Toen het onweer een beetje was weggewaaid zijn we in de tent gaan slapen.
Geen muggen in elk geval.😜

13 november
Vandaag met de shuttle van de camping ons naar de Vic falls laten brengen. Ook al hebben we de Vic Falls al twee keer gezien😜😀. Er stond niet veel water aan de Zambianse kant. Dus wij 670 meter naar beneden geklauterd en toen kwamen we op een mooi plekje uit. We dropen van het zweet maar het was de moeite waard. Drie rafters bezig gezien en daarna weer  klauteren naar boven. Ondertussen zagen we grote salamanders en zaten er aardig wat apen op onze weg naar boven. Boven aangekomen eerst maar eens wat gedronken en daarna besloten om naar de brug te gaan wat de grens is tussen Zambia en Zimbabwe.
Stempel halen aan de Zambiaanse kant en we konden de brug op lopen. Of we wilden bungee dumpen😳 nou nee bedankt.
Op de brug het plekje gezien waar we vanmorgen hebben gezeten👍
Dus nu ook even in Zimbabwe geweest😛terug naar de grenspost werden we door velen locals aangesproken. Please mister, 1 dollar to buy food for my kids in Zambia, jaja je zit en werkt in Zimbabwe. 😕Dus nee.
Terug met de taxi naar de camping.

Is er gisteren een Nederlander en een belg dood getrapt door een olifant bij een lodge welke vlakbij onze camping ligt. We vroegen er naar bij de taxichauffeur en die vertelde dat de olifanten vaak oversteken en dan naar de lodge gaan en dat beide personen hadden staan fotograferen en niet opzij waren gegaan voor de olifant.
Ja dan moet je het helaas bekopen. En volgens dezelfde chauffeur zou de olifant worden afgeschoten.
Harde wereld zeg maar.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. CJG de Bruin:
    14 november 2017
    Hoi Evalina, weer geweldig om te lezen. Zaterdag 12-11 werd ik opgeschrikt door een bericht in de Telegraaf. Een 61 jarige NL-er was vertrapt door een Olifant nabij Linvingstone. Daar zaten jullie. Dat Karel een Olifant zou kunnen tegenhouden, had ik wel beelden bij, maar toch! Later werd 61 jr verbeterd naar 64 jr, pffffffffffffffffff dat kon Karel niet zijn. Fijne reis verder en blijf aub dit bijhouden. Geweldig om te lezen.
  2. Mirjam:
    14 november 2017
    Mooi verhaal weer. Die omgekomen Nederlander bleek een oom van een collega van Eddy te zijn en het verhaal lag ook wel wat anders. Verhaal bleek ook verkeerd in de media te staan. Maar goed blijft triest. Hier iedereen in de stress want hoe oud is Karel want " zij zitten toch ook daar". Gelukkug bleek alles oke bij jullie. 😚
  3. Wilma Van Ree:
    14 november 2017
    Mooi om jullie belevenissen te lezen!