kasane en ontmoeting Folkert Marlous en Simone

14 november 2017 - Kasane, Botswana

14 november
Het gas was bijna op dus op zoek naar een bedrijf die het kan vullen. Nou in Livingstone lukte dat niet. Het apparaat waar dat mee kon was stuk zeiden ze. Ook verderop in town was het stuk๐Ÿ˜•TIA
Dus in een grote regenbui naar de ferry gereden.
Een grote modderpoel.
En natuurlijk weer van die mannetjes die je willen helpen om de juiste loketten te vinden maar wij hadden ook deze terugweg op papier van Folkert en Marlous.๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ‘
Dus ging ik dapper stappend met mijn papieren in de hand door het grens gebied heen๐Ÿ˜›๐Ÿ˜‚ hier een stempel en daar dat papier weer laten zien en Karel mocht het grensgebied inrijden๐Ÿ˜›๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
Daarna nog even de ferry betalen en dan was het klaar. Was er gisteren een ongeluk met 1 van de ferry's gebeurd dat er vandaag maar twee waren die konden varen.ย
Er werd verteld dat een vrachtwagen chauffeur zijn auto niet op de handrem had gezet en bij het aan meren was de auto van de ferry gegleden en daarbij lag de ferry dus ook bijna onder water.
ย Nou is het dan nog wel veilig om de oversteek te doen๐Ÿค”
Er is geen andere mogelijkheid dus gaan met die banaan๐Ÿ˜€ o nee met die Toyota. We konden toch snel op de ferry dus dat viel mee.
En we hebben de overkant veilig bereikt๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘
Stempels bij de grens naar Botswana en toen kwam er zo'n meneertje ons vertellen dat we het hout wat boven op de auto lag niet mee mocht Botswana in.๐Ÿ˜• in verband met mond en klauwzeer๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ™ƒ dat schijnt men hier maar niet te kunnen stoppen๐Ÿ˜›๐Ÿ˜œ ook moesten we weer met al onze schoenen door een bak met ย een zogenaamd ontsmettingsmiddel ๐Ÿ˜œ maar doordat er zoveel regen was gevallen leek het wel gewoon water๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ het gaat om het idee๐Ÿ˜›

Nou in Kasane wel een bedrijfje gevonden die onze gasfles kon vulleln๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘ het was wel na een aantal malen vragen bij benzinepompen maar goed het is gelukt.
Daarna boodschappen gedaan en op naar de camping.
Momenteel is er ย nergens stroom ๐Ÿ™ƒ(TIA) maar dat geeft niet wij hebben gas๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Onze Garmin die wij liefkozend CARMEN noemen heeft weer goed de weg gewezen. Trouwens Carmen zit regelmatig in Karel zijn rugtas of in zijn zak( broekzak๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚)

Nu wachten op Folkert, Marlous en Simone. Een fles bubbels ligt al in de koelkast๐Ÿพ
Yeah ze zijn ook binnen en heerlijk met elkaar aan de bubbels.

Overmorgen weer de bush in dus het gaat weer even duren met de verhalen.
Groetjes

1. Mirjam:
    14 november 2017
    Heerlijk dat jullie gezellig bezoek hebben. Veel plezier met elkaar.
  2. Niek:
    14 november 2017
    Misschien gaan jullie daar nog historische tijden meemaken: mogelijk binnen 24 uur een militaire coupe in Zimbabwe tegen Mugabes mogelijke plannen om zijn vrouw te benoemen tot opvolger...
  3. Maaike:
    Leuk idee met die ferry ๐Ÿ˜ณ Kalm aan daar de komende dagen ๐Ÿ˜˜
  4. Franca:
    15 november 2017
    Tjonge ... dat lijkt me heel bijzonder: jullie en Folkert, Marlous en Simone al een stukje Afrika reis achter de rug. En nu met elkaar verder op reis de komende dagen. Super. Groetjes en tot de volgende blog!
    Franca ( met vandaag en morgen even 'badkamerverbouwing pauze': HEERLIJK! )
  5. Petra:
    15 november 2017
    Wat leuk om zo op afstand mee te kunnen lezen. Echt een authentieke TIA-reis hรจ? Nu al benieuwd naar jullie ervaringen straks in de bush!
  6. Carmen:
    21 november 2017
    Met bijna de hele familie op een ander werelddeel, hoe bijzonder is dat ๐Ÿ˜ƒ en ik bij Karel id zak.. heel gaaf dat ik zo met jullie mee mag liften . Ik heb het heel erg naar mn zin! Bedankt. Heel verl plezier weer de komende dagen ๐Ÿ˜˜