1e reisdag

25 oktober 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

Dinsdag 24 oktober 2017
Yeah eindelijk is het zover.
Huis schoon, tassen gepakt en vrij zwaar😜. Dus op naar het station om de trein te nemen naar Schiphol.
Op het station in Lelystad werden we uitgezwaaid door Maaike, Jurre, Franca en Niek.
Jurre vond al die treinen geweldig 😀 Op Schiphol werden we door Kirsten uitgezwaaid. Met elkaar even wat gedronken en wij toen door de securety, tuurlijk weer professioneel aangerand😜 en wederom Karel zijn rugtas extra onderzocht.   Teveel electronica 😂.
Schiphol -Frankfurt geen problemen. We kregen nog wat te snacken en en te drinken dus dat is beter dan bij BA😜. Schiphol - Londen
En duurt  net zo lang😂
Op tijd in Frankfurt. Even wat gegeten en natuurlijk onze whisky gekocht en daarna even heerlijk gezeten op echte lounge stoelen.
Rond 21.30 uur mochten we gaan boarden en natuurlijk wat kleine (jankende) kids.
Voordat wij wat te eten kregen en te drinken was het inmiddels bij  half een.
Daarna getracht te slapen en dat lukte voor ongeveer 4 uren.
Rond 08:30 uur landden we op Tambo.
Eerst door de douane en daarna op zoek naar onze tassen en ja hoor die waren goed aangekomen.
Nou benieuwd of onze chauffeur voor de transfer er is.
En wat denk je?
Nee we hebben onze eerste TIA.
Voor niet ingewijden TIA staat voor This IS Africa😂
Dus bellen met Heather van bushtrackers en ze zei dat de chauffeur er over 15 minuten er zou zijn.
2 e TIA reken op een half uur dan kom je aardig in de buurt😜
Bij nummer 5 zou de chauffeur komen tuurlijk TIA 3 dat werd later omdat er een vechtpartij buiten op straat was😜
Maar uit eindelijk kwam chauffeur Charlie en hij bracht ons netjse naar Bushtracker waar we verwelkomt werden met KOFFIE ja dienders en nederlanders dus dat kwam goed uit.
Na al het papierwerk en de auto en tent check waren we om 12:30 uur zover dat we weg konden. Trouwens ik had trek en dan ben ik niet te genieten en het was 34 graden dus pfffffff.
Op naar Checkers en daar boodschappen  gedaan en een aantal dingen vergeten kf ze hadden het daar niet 😜
Dan maar na de broodjes van Ekolander te hebben gegeten en wat hebben gedronken op weg naar onze lodge Andate in Pretoria.
ONderweg zagen we heel veel mooie paarse bloesem echt geweldig om te zien.
Pretoria niet in geweest.
Tuurlijk weer een TIA moment maar met hulp van zuid afrikanen de lodge gevonden.
Heerlijk en   Gezellig en de eigenaren proberen NL te spreken en zijn erg behulpzaam.
Even een kopje koffie en onze strategie bepalen voor de rest van de middag.
Eerst even langs Pick &pay en daar de laatste boodschappen gehaald. Wat een heerlijke winkel. Folkert we hebben de   Curry en de gesneden knoflook👍😀.
Daarna terug naar de lodge en de auto en tassen herpakken.
Onze linkerachterband was veel zachter dan de rest dus is hij al lek?????
Weer een TIA moment?
Dat zien we morgen wel.
Heerlijk buiten gegeten.
Morgen horen we waar we een potjie van 2 kunnen kopen.
Nu nog even heerlijk buiten zitten.
Terwijl ik dit tik hoor ik de krekels vogels en helaas ook wat kleine vliegtuigen.
Knuffels en jullie horen weer van ons.

1. Mirjam:
    25 oktober 2017
    Nou de grote reis is weer begonnen. Nog even en dan rolt alles weer als vanouds. Geniet van alles en een mooie start. Groetjes xx
  2. Evalina Holzmann:
    25 oktober 2017
    Ja hoor dat gaat goed komen en TIA s horen er bij 😜😂😘😘😘😘
  3. Jeroen:
    25 oktober 2017
    Heel veel plezier!!! Nu hopen dat de band door de warmte wat is afgelopen.........

Groetjes,
  4. CJG de Bruin:
    26 oktober 2017
    Super om te lezen en geweldig dat je dit wil delen. Heel erg veel plezier en genieten maar! Ik hang aan jullie lippen euhh reisverslagen, hahahaha
  5. Franca:
    Ha 'Tijdelijke Afrikanen',

Fijn dat jullie zijn aangekomen MET bagage èn in een goede lodge en met een goede auto. Ik hoop dat jullie lekker geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapen hebben na een nacht in het vliegtuig hangen! Nu dus: aan het avontuur beginnen!
    Veel plezier, liefs van Franca
  6. Carmen:
    26 oktober 2017
    Ik ben nu al jaloers ....lekker genieten samen van al het moois!!!