23 november

23 november 2017 - Ghanzi, Botswana

23 november
Gisteremiddag nog een Mokorotochtje gemaakt. Heel veel waterlelies. Een Kingfisher (vogeltje) met veel kleuren, erg mooi. Er zijn een aantal verschillende  kingfishers want later zagen we een wit met zwart. En we hebben gezien die kimgfisher een vis uit het water pakte en hem op at. Geweldig om te zien. Een foto van een kingfisher met de vis in zijn snavel heb ik gemaakt . 😀als het een keer lukt met de wifi zal ik de foto plaatsen.
De gids zag nog twee hippo's in het water liggen en ging helemaal aan de zijkant van de rivier varen. Hij vertelde ook nog dat er laatst drie vissermannen door een hippo waren gedood. Lekker hoor zo'n verhaal als je in zo'n wiebelende mokoro zit.🙄😳
Maar het is allemaal goed gegaan, gelukkig maar weer.
Die hippo ( uniek exemplaar met maar 1 oor )zou zijn doodgeschoten door de rangers.
Daarna uit eten en weer terug bij Discovery even bij het houtvuur gezeten.
Bij terugkomst zagen we nog een bushbaby in de boom bij Discovery.
Vanmorgen weer lekker ontbeten en de auto herpakt daarna zijn we boodschappen gaan doen in Maun.
Mijn horloge was er mee gestopt😳batterij op denk ik, maar het is heel vervelend om geen horloge om te hebben. Dus in een winkel van een Pakistaan ( ja die zijn er ook in zuidelijk afrika😛) maar een goedkoop horloge gekocht.
Martin dit moet een bekend verhaal voor jou zijn🤔(Thailand)!!!!😂😂😂😂
Tussen Maun en Ghanzi heb je een controle ivm mond en klauwzeer en van noord naar zuid zijn ze daar erg scherp op het bij je hebben van vlees. Dus 5 km voor die controle post hebben wij het vlees uit de koelkast gehaald en gewoon tussen de voor en achterbank gelegd.
Ja hoor bij de controlepost wilden ze in de koelkast kijken prima👍 nee hoor wij hebben geen meat with us🙄😇
Daarna al je schoenen door en bak halen en met de auto door een bak met ontsmettingsmiddel rijden. Doei👋👋👋👋👋
2 km verderop gestopt vlees weer terug in de koelkast klaar😜😂
Op de Thakunda camping aangekomen waren wij de 2 e gasten van die dag😂😂😂😀 dus we konden heerlijk een plaats uitzoeken op de camping.
We hebben net gezwommen en liggen even uit te rusten op het gras😀 en hebben uitzicht op een zuipplekkie waar we ook al struisvogels hebben gezien.
oh ja het is hier 34 graden vandaag😎😎

1. Maaike:
    23 november 2017
    recalcitrante Nederlanders, doen ze actief aan bescherming van mens en milieu gaan jullie lopen smokkelen! :-(
    Geniet lekker van het warme weer, niet te bruin worden meer anders wordt die kerstfoto straks zo duo punotti :-)
  2. Martin:
    23 november 2017
    Okavanga! 😍 Weer mooi verhaal. We 'vechten' 😉 hier om mijn telefoon voor jullie verhalen.
    Batterij: op onze 1e reis was de batterij van mn Nikon dood. Nooit een nieuwe kunnen vinden tijdens die reis. TIA. 😭
  3. Menno van der Voort:
    24 november 2017
    Wat een mooi verhaal weer, stelletje smokkelaars Haha. Het begint met kleine dingen he.... 🤪. Geniet er lekker van.
  4. Joke:
    27 november 2017